Tuesday, November 21, 2006

Shopping Galore i La Paz

Enligt vissa blir det väldigt mycket snack om vad och var man shoppar bäst i La Paz, särskilt när vi har tjejmiddagar. Tänk vad fördomsfullt!!! Jag har dessutom under den tiden vi har bott här knappast haft tid att botanisera vare sig bland de fina hantverksställena eller i de tjusiga boutiquerna. Men nu, under mammaledigheten ska jag ta tag i den saken! Började med ett besök hos Karin, som ska åka hem till Sverige efter tre år i Bolivia. Hon har turbohandlat och beställt grejor, bl.a en hel låda bolivianska kaffebönor (ekologiskt, gynnar ett kollektiv), några fina dräkter och ett antal otroligt fina alpaca-ull-prdukter. De ser ni här nedanför!!! Sjalar i det mjukaste material, och filtar - Anna E, jag lovar att försöka hitta garn till dig!!!
Antingen handlar man i affär eller så beställer man direkt av dem som stickar.
Karin själv i en mjuk och bekväm kofta...
Dessutom finns ett par väldigt fina designers som måttsyr både dräkter, kostymer, kappor och rockar till ett helt överkomligt pris. Allt i alpaca såklart.

De som har frakt betald har också beställt fina möbler, själv har jag bara siktat in mig på en rolig lampa gjord i salt! Den ska bara inte bli blöt...

Här är hela lagret... Perfekta julklappar! Någon som vill beställa???

Hörs snart igen, nu ska alla nattas, även jag...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home