Thursday, October 12, 2006

Mammaledighet!


Nu har det gått två veckor och jag håller fortfarande på att vänja mig vid att såsa omkring hemma med Simon hela dagarna och naturligtvis med Nomi, halva dagarna...
Den första veckan blev lite hektisk, Simon fick rejält med gulsot och fick ligga på klinik i två dygn, verkligen skitjobbigt för mig (han verkade inte tycka det var så jobbigt, han sov mest under "solen"). Sen har det förstås varit återbesök för mig, återbesök för honom, första vaccinationen och registrering på svenska konsulatet. Alltså, inte så mycket "ledighet"...
Mellan alla beök och utflykter blir det mest amning, han försöker nog ta igen den lite fjuttiga födelsevikten, nästan ett kilo mindre än storasyster. Då läser jag romaner... Något jag lärde mig med Nomi, att ha en liten nattlampa och att kunna hålla pocketböcker med en hand: Anders Paulruds "ett ögonblicks verk" om en uppväxt i trettitalets Blekinge och Köpenhamn, Monica Ali:s "Brick Lane" (mycket bättre än jag trott, vet inte varför jag undvikit den) Camilla Läckbergs deckare som utspelar sig i Fjällbacka, samt nu Sebag Montefiore:s "Stalin" - den går knappt att hålla i en hand och är outhärdligt detaljrik men jag ska igenom den... Fler boktips emottages tacksamt, jag ska be om en liten last hemifrån när min kollega åker till Stockholm i november!


Och igår var det Nomis födelsedag! Två år har gått sen vår lilla sktunge kom till oss. Ska ladda ner bilder från dagiskalaset och lägga in alldeles strax!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home